niedziela, 30 czerwca 2013

Just-in-time - Cele

W systemie Just-In-Time można wyróżnić 3 główne cele: 

1.   Wzrost zdolności organizacji do współzawodniczenia z konkurencją i pozostawania konkurencyjną w długim okresie. 
2.   Wzrastająca wydajność w obrębie systemu produkcyjnego. 
3.   Redukcja kosztów poprzez zmniejszenie współczynnika nieprawidłowo wykorzystanych materiałów i efektywniejszego wykorzystania dostępnej siły roboczej. 


Powyższe cele główne uzupełnione są przez szereg celów krótko- i długoterminowych: 
  1. Identyfikacja i szybka oraz skuteczna odpowiedź na potrzeby i wymagania klienta jako głównego centrum zainteresowania przez dzisiejszy biznes, 
  2. Osiągnięcie i utrzymanie optymalnego stosunku jakości proponowanych wyrobów do kosztu ich wytworzenia, 
  3. Redukcja strat materiałowych, 
  4. Wypracowanie dobrych długoterminowych relacji z dostawcami, które to pomagają w osiągnięciu większej efektywności procesu w obszarze zarówno zarządzania zapasami i materiałami, jak i systemu zaopatrzenia, 
  5. Permanentne / ciągłe doskonalenie - koncepcja rozpowszechniona w całym przedsiębiorstwie, na wszystkich szczeblach.

1 komentarz:

  1. Jeśli chce się pozostawać konkurencyjną firmą na rynku to trzeba dbać przede wszystkim o jakość świadczonych usług, inwestować także w reklamę, promocję. Co myślicie o umieszczaniu nadruków na taśmach do pakowania? Widzę, że firma https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ wykonuje właśnie takie. Moim zdaniem to super pomysł na dodatkową promocję firmy.

    OdpowiedzUsuń