środa, 3 lipca 2013

Logistyka miejska_część 3/3

Logistyka miejska dotyczy następujących grup: nadawców i odbiorców, spedytorów, przewoźników, mieszkańców, którzy chcieliby zlikwidować ciężki ruch towarowy na sieci ulic lokalnych oraz administrację miasta, dążącą do rozwoju ekonomicznego aglomeracji. 



Każda z tych grup ma swoje cele i problemy, które są bardzo trudne do pogodzenia.

Aby choć w części osiągnąć równowagę niezbędne są odpowiednie plany, regulacje i programy, które będą włączały: 


  • Zdolności i infrastrukturę, np.: transfery ładunków, terminale, itd., 
  • Nowe szlaki (w tym szczególnie obwodnice) i obiekty, 
  • Regulacje drogowe (trasa, waga, wielkość, opłaty za korzystanie z dróg, itd., 
  • Regulacje czasowe (nocne dostawy, itd.),
  • Bodźce zniechęcające: mandaty, podatki dla niezrównoważonych operacji logistycznych,
  • Informacje (informacje o bieżącym ruchu ulicznym, pojemność magazynowa/dróg, rezerwacje stref przeładunkowych, itd.),
  • Gospodarkę gruntami:
    • Strefy pojedynczego/zróżnicowanego zastosowania,
    • Wydzielenie miejsca pod parkingi, przechowywanie i załadunek,
  • Przepisy budowlane (rozporządzenia i ich egzekwowanie),
  • Współpraca (między sąsiadującymi miastami i przewoźnikami, dostawy łączone, wspólny marketing, szkolenie kierowców, itd.),
  • Bonusy/upusty dla zrównoważonych operacji logistycznych.

3 komentarze:

  1. A gdzie miejsce w procesie na przeładunek interwencyjny https://www.jowisz.info.pl/przeladunek-interwencyjny ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawia mnie zawsze jak przy dostawie paczek taka logistyka wygląda jeśli one przez cały kraj potrafią dotrzeć na drugi dzień. Ktoś mądry musi nad tym czuwać. Oby tylko nie utrudniać pracy dostawcom i dobrze zabezpieczać paczki, najlepiej taśmami do tego przeznaczonymi https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-pakowe/.

    OdpowiedzUsuń