Dlaczego jednak sieć przewozów drobnicowych wciąż się rozwija i dlaczego klienci decydują się na korzystanie z usług operatorów posiadających sieć dystrybucji drobnicowej?
Są dwa główne powody:
Po pierwsze, rozwożenie towarów we własnym zakresie jest dla nich dużo droższym rozwiązaniem niż outsourcing transportu, po drugie - firmy nie są w stanie w krótkim czasie zbudować i zapewnić tak elastycznego i wydajnego systemu dystrybucyjnego jak operator logistyczny.
Po pierwsze, rozwożenie towarów we własnym zakresie jest dla nich dużo droższym rozwiązaniem niż outsourcing transportu, po drugie - firmy nie są w stanie w krótkim czasie zbudować i zapewnić tak elastycznego i wydajnego systemu dystrybucyjnego jak operator logistyczny.
Korzystanie z sieci przewozów drobnicowych pozwala przedsiębiorstwom w znacznym stopniu zoptymalizować koszty transportu. Nie ponoszą one bowiem stałych, comiesięcznych wydatków na utrzymanie własnego taboru i pensje pracowników, jednocześnie mogąc w każdej chwili zwiększyć lub zmniejszyć wielkość potoku ładunkowego.
Z punktu widzenia klienta ważne jest więc, by wybrać elastycznego operatora, który swobodnie dysponuje swoimi zasobami, mogąc je zwiększać lub zmniejszać w zależności od zaistniałej sytuacji. Tylko w ten sposób firmy mogą intensyfikować rotację towarów, przyjmować różnej wielkości zlecenia oraz dostarczać dodatkowe towary odbiorcom, bez ponoszenia strat finansowych czy konieczności zmagania się z komplikacjami.
I tu również moje doświadczenie pokazuje, iż klienci, których specyfika działalności wymaga niemalże błyskawicznego dostosowywania do zmian rynkowych, wybierają właśnie system takiego rodzaju dystrybucji. Zwłaszcza, że ostatecznymi odbiorcami produktów/towarów są nie tylko sieci handlowe, dealerzy czy hurtownie, ale również detaliści, będący odbiorcami przesyłek drobnicowych.
W wybranych firmach na pełną elastyczność i możliwość szybkiego dopasowania się do potrzeb klientów pozwala rozbudowana sieć terminali przeładunkowych w strategicznych miejscach Polski, a co za tym idzie rozwój Działów Spedycji i Transportu i tu wykwalifikowana kadra spedytorów pracujących w tych oddziałach, jak również szeroka i sprawdzona baza stałych przewoźników od lat świadczących usługi dla tych firm.
Wszelkie operacje logistyczne prowadzone dla klientów powinny być wspierane przez zaawansowany system informatyczny, który optymalizuje przepływ towarów od przyjęcia z produkcji do ostatecznego odbiorcy. Prowadzi to do znacznego wzrostu produktywności oraz jakości obsługi. Zatem, poza elastycznością, należy wspomnieć tu o kryterium, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze operatora świadczącego usługi przewozów drobnicowych, jakim jest właśnie stosowany przez niego system informatyczny. Powinien on wykorzystywać najnowsze technologie, umożliwiając klientowi monitoring przesyłek na całej trasie przewozu oraz stanowiąc miejsce bezpiecznej wymiany dokumentów (szczególnie faktur).
Podsumowując:
System dystrybucji drobnicowej to obecnie standardowa usługa świadczona jedynie przez największych graczy na rynku logistyki. Ważne jest jednak, aby wybrać operatora, który nie tylko posiada duże zasoby i doświadczenie, ale także odznacza się elastycznym podejściem do potrzeb klienta.
Nadmienić tu jednak należy, iż usługi drobnicowe najbardziej opłacają się firmom kurierskim (w końcu to ich główny cel) oraz dużym firmom transportowym, spedycyjnym i oczywiście operatorom logistycznym. Natomiast średni przedsiębiorca za każdym razem musi rozważyć czy na tym interesie straci czy zyska. Chyba, że akurat ma mniejsze pojazdy i wolną siłę roboczą.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNadane do mnie paczki zawsze monitoruję przy użyciu narzędzia do śledzenia przesyłek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek. W pełni zgadzam się z tym, że takie rozwiązania powinny być częścią każdego informatycznego systemu logistycznego. Za pomocą monitoringu klient może śledzić na bieżąco nadaną paczkę, na każdym etapie jej wysyłki.
OdpowiedzUsuń