piątek, 19 lipca 2013

Zarządzanie łańcuchem dostaw towarów do sklepów w centrach handlowych_2/4

Jak należy postępować w przypadku zwrotów, reklamacji bądź innych problemów związanych z dostarczeniem towaru?



Pierwszą i podstawową sprawą w przypadku zwrotów bądź reklamacji jest zapoznanie się z umową podpisaną przez Dostawcę a Siecią, w umowie możemy odnaleźć szereg zapisów i instrukcji dotyczących zwrotów, reklamacji, kar płynących z niepoprawności realizacji zamówień oraz wydłużenia terminów płatności z powodu anomalii w dostawie. 

Częstą praktyka stosowaną przez dużych odbiorców jest tzw. „Dostawa Warunkowa”, która oznacza że kontrola szczegółowa odbędzie się bez obecności przedstawiciela dostawcy. Procedura ta znacznie utrudnia rozpatrzenie reklamacji, a wręcz zmusza Dostawcę do bezkrytycznego uznania roszczenia. Dobrą praktyką jest skanowanie towarów na „wyjściu” co daje dostawcy „punkt zaczepienia” w rozmowach z Odbiorcą. 

Podczas obsługi reklamacji ważnym elementem jest zapoznanie się z dokumentacją dostawy oraz ustalenie czy Odbiorca zgłosił reklamacje w formie pisemnej, należy także zwrócić szczególną uwagę na zapisy w umowie dotyczące terminów rozpatrzenia reklamacji po to, aby z przyczyn formalnych jak np.: przekroczenie terminu rozpatrzenia nie doprowadzić do konieczności uznania roszczenia.

1 komentarz:

  1. JT Marriott International® Resort & Casino
    JT Marriott 용인 출장마사지 International® Resort & 과천 출장안마 Casino in Gary, Michigan offers guests a choice of dining 안양 출장마사지 options 남양주 출장안마 and a casino resort. 고양 출장안마 Located in Gary's Eastern Band of

    OdpowiedzUsuń